บทความวิชาการ

Cultural Convergence amidst Diversity: The Role of Strategic Communication in the Promotion of Intercultural Literacy at The American School of Bangkok, Thailand

กรณีศึกษานี้ได้นำเสนอแนวคิดว่าด้วยการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ภายใต้กระบวนการการสร้าง วัฒนธรรมโรงเรียนนานาชาติสู่การหลอมรวมทางวัฒนธรรมองค์กรในการเปิดรับแนวคิดว่าด้วย ความหลากหลายทางวัฒนธรรรมทั้งในกลุ่มผู้บริหารโรงเรียนอาจารย์ทั้งชาวไทยและต่างประเทศในการถ่ายทอดอุดมการณ์ดังกล่าวให้กับนักเรียนตลอดจนผู้ปกครองจนกลายเป็นแนวคิดและแนวทางปฏิบัติของโรงเรียนที่ได้รับการรับรองวิทยฐานะจากของประเทศไทยและต่างประเทศ

This case study depicted the roles of strategic communication in the promotion of intercultural literacy, multiculturalism, and a strong sense of “Alternity” or the philosophy of living across cultures as being advocated and enacted by The American School of Bangkok, Thailand. The Culture-Making process in the enhancement of such organizational values was illustrated in the case.


ชื่อผู้แต่ง : Judhaphan Padunchewit
คำสำคัญ : Intercultural Literacy, Cultural Convergence, Global Competence, Strategic Communication
ประเภท : Risk Management
พ.ศ. : 2557   ปีที่ : 6   ปีที่ : 1  

© 2015 สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ | National Institute of Development Administration. All rights reserved.
118 หมู่ที่ 3 ถนนเสรีไทย แขวงคลองจั่น เขตบางกะปิ กรุงเทพฯ 10240 Tel: 0-2727-3000 Fax: 0-2375-8798 E-mail: prnida@nida.ac.th